keskiviikko 18. marraskuuta 2009

Tilanne nyt

Purkulupa on saatu, uudet talon piirustukset tehty, rakennuslupa saatu, lvi-ja sähkötöiden tekijät löydetty ja valvoja palkattu.

maanantai 9. marraskuuta 2009

Tänään se tuli...PURKUTUOMIO!

Rakennustarkastaja ja muutama alan ammattilainen olivat tänään käyneet arvioimassa taloa. Sekä heidän, että suvun miesten mielipide on nyt, että on järkevämpää purkaa koko höskä ja rakentaa samalle pohjalle uusi. Runko on kauttaaltaan niin laho, ettei ole järkevää korjata sitä.
Kattopellit ja uudet ikkunat säästetään uuteen taloon.

Teemme siis uuden rintamamiestalon.

keskiviikko 4. marraskuuta 2009

Pahalta näyttää..

Pahalta näyttää vinolaudoitus vuorilautojen alla! Vanhat ikkunat ovat vuotaneet ilmeisesti vuosikymmenet. Myös osa runkopuista on mustia.

Sädesientä.


sunnuntai 11. lokakuuta 2009

11.10.-09




Salaojat laitettu.


perjantai 2. lokakuuta 2009

3.10.-09

Kuten tavallista rempassa: aikataulut eivät pidä ja viivästyksiä tulee. Onneksi meillä ei ole kiire tämän kanssa. Paljon sunnittelutyötä on tehty.
Puruauto tulee joskus parin viikon päästä (ehkä).
Salaojitus alkaa ensi maanantaina. Suunnitelmat ovat valmiit ja materiaalit hankittu.

sunnuntai 27. syyskuuta 2009

27.9.-09

Taas ovat pojat olleet ahkerina. Ylimääräiset puunpalat, sanomalehdet ym on kerätty pois purun poistoa varten. Puruauton piti tulla huomenna, mutta auto on mennyt rikki. Noh, tulee sitten joku toinen päivä. Toivottavasti kuitenkin ennen kuin salaojitus alkaa loppuviikosta.


Tämä pesänköllykkä löytyi tänään yläpohjasta. Se jatkuu vielä pitkälle; on noin metrin pituinen. Lisäksi löytyi runsaasti pienempiä pesiä.
Päätimme lopulta, ettemme tee kuistin päälle parveketta. Oven paikalle tulee ikkuna.
Tähän tulee lämmin "leikkimökki" lapsia varten. Oikealle jää vanha parvekkeen ovi, johon tulee nyt ikkuna.
Polttopuuta roudataan turvaan sateen alta.

perjantai 25. syyskuuta 2009

25.9.-09

Taas paljon polttopuuta!
Vanha kuisti purettu...uutta jo piirretään. Uusi kuisti tulee olemaan hiukan leveämpi (oikealle), jotta saadaan sinne ulkovaatteille naulakko. Kuistista tulee lämmin tila.


Kellari on tässä kulmassa.....

....kuistin levyinen.

Tietoja minusta